Tuleva viikonloppu on mielenkiintoinen. Europarlamentaarikko ja Euroopan parlamentin varapuheenjohtaja Heidi Hautala saapuu perjantaina 1.2.2019 Lahteen ja heti seuraavana päivänä 2.2.2019 lauantaina puolueen puheenjohtaja ja kansanedustaja Pekka Haavisto avaa Hämeen Vihreiden eduskuntavaalikampanjan.

Heidin päivä alkaa Sibeliustalolla, missä hän avaa International Seminar of Circular Economy –seminaarin. Tästä jatketaan työlounaalle Lahden kaupunginjohtaja Pekka Timosen, kaupunginhallituksen puheenjohtajan Pekka Komun, kaupunginhallituksen 2. varapuheenjohtajan Aleksi Mäntylän sekä ympäristöjohtaja Saara Vauramon kanssa. Työlounaan aiheina ovat Lahden tavoittelema European Green Capital –kilpailun voitto sekä tuleva Suomen EU-puheenjohtajuuskausi. Tämän jälkeen Heidille esitellään Lahden kaupungintalolla henkilökohtaista päästökauppaa sekä Lahti Energian hankkeita. Lopuksi pidetään yleisötilaisuus TRIOn Sinuhen kahvilassa, missä Heidi kertoo viimeisimmät uutiset Brexitistä, EU-vaaleista sekä komissaariasetelmista.

Olemme varanneet Heidin aikataulusta kaksi kohtaa mahdollisille haastatteluille TRIOn Sinuhessa: klo 14:15 ja klo 15:30 (eli ennen ja jälkeen kahvilatilaisuuden).

Pekan päivä alkaa vuorostaan Hartolassa pidettävässä Maaseutu- ja erävihreiden kampanjan-avaustilaisuudessa aamupäivällä. Tästä jatketaan Heinolaan tutustumaan Jyränkölän Setlementin toimintaan (Pekka on Suomen setlementtiliiton liittohallituksen puheenjohtaja). Päivä päätetään Hämeen Vihreiden kampanjastarttiin Lahteen Mariankadun Sinuheen. Pekka esittelee Vihreiden vaaliteemoja ja keskustelee läsnäolijoiden kanssa. Paikalla on mahdollisuus jututtaa myös hämäläisiä vihreitä eduskuntavaaliehdokkaita.

Olemme varanneet Pekan aikataulusta aikaa klo 16 jälkeen mahdollisille haastatteluille Mariankadun Sinuhessa. Alla tiivistelmä molempien vierailijoiden aikataulusta.

Heidi Hautalan vierailu Lahdessa 1.2.2019 perjantaina

9:15 European Union enabling circular economy, Sibeliustalo
11:00 Työlounas, ECGA ja Suomen EU-puheenjohtajuus
12:30 Lahden kaupungintalo, CitiCap-hanke ja Lahti Energian hankkeet